Viktig info om jubileumsmiddagen og spesialen

Jubileumsmiddagen på Skotten seter lørdag 21. mai har påmeldings- og betalingsfrist 13. mai.

Middagen vil bestå av en rikholdig grillmeny som vertskapet skal tilberede for oss ute i partyteltet.

Egenandelen på middagen er kr 100 for medlemmer i NSHK (medlemmer bes oppgi medlemsnummer på betalingen) og kr 250 for ikke-medlemmer. Alle barn under 12 år får middagen gratis.

Skotten seter ønsker betaling via Vipps nummer 621062, siden de ikke har betalingsterminal. Da ser de også navnet på den som har betalt og meldt seg på.

For dere som ikke har Vipps, går det an å betale kontant (samme betalingsfrist), eller til kontonummer 91750127695. Da MÅ dere opplyse om fullt navn, telefonnummer, eventuelt medlemsnummer og at det gjelder jubileumsmiddagen.

Konferansier under jubileumsmiddagen, Sigmund Alhaug, ønsker at dere som har noe på hjertet, enten det er gamle eller nye historier, rim eller regler, sang eller spell, melder seg på til post@siberian-husky.net (eventuelt direkte til Sigmund) senest fredag 20. mai.

Taletid: maks 3 minutter.

Når det gjelder oppstalling av hunder under samlingen, er der god plass på jordet like ved seteren. Det kan være veldig lurt å ta med et par gjerdestolper og en slegge for feste av oppstallingswiren til hundene. Der er også gjerdestolper rundt jordet.

Vertskapet på Skotten kommer også til å lage bonger for drikke til middagen lørdag kveld som hver og en kan kjøpe. Dette vil gjøre det enklere for de som skal servere drikke. Bonger fås kjøpt ved ankomst eller utover dagen lørdag.

Ellers legger de opp til å steke vafler lørdag for salg ute eller fra resepsjonen.

Husk at all betaling må skje via Vipps. De som ikke skulle ha det må ta med seg kontanter. De har ikke betalingsterminal på Skotten seter.

Vi gleder oss!

Hilsen Styret

Spesialutstillingen 2022 holdes på Skotten seter, Ringebufjellet

Kjære medlemmer i NSHK

Som nylig postet på hjemmesiden og facebook var vi i styret på kort varsel tvunget til å finne et nytt sted til årets spesialutstilling, ettersom Hornsjø høyfjellshotell skal være flyktningemottak i forbindelse med den pågående krigen i Ukraina.

Valget har falt på Skotten seter på Ringebufjellet. Vertskapet her driver selv med hundekjøring, og de har forsikret oss om at vi er hjertelig velkomne til dem.

Spesialutstillingen vil foregå som tidligere bestemt 20-22 mai.

Vi vil feire klubbens 50-års jubileum lørdag kveld med felles middag, og klubbens årsmøte holdes om søndagen samme sted.

Invitasjonen til utstillingen med flere opplysninger vil foreligge så snart den er klar, men det er viktig å merke seg at en selv må bestille overnatting direkte hos Skotten seter, enten det gjelder rom eller camping.

Informasjon om stedet finnes her:

https://www.skottenseter.no

https://www.facebook.com/skottenseter/?ref=page_internal

Vi håper å se mange av dere på Ringebufjellet i mai.

God påske!

Hilsen for styret i NSHK

Gro Britt Skarseth, sekretær

PS: Dette er sendt på e-post til alle medlemmer i NSHK, men det har kommet MANGE feilmeldinger på e-postadressene. Jeg oppfordrer alle til å sjekke sine kontaktopplysninger på «Min side» hos NKK, slik at dere får både e-poster og Huskybladet når det er aktuelt.

Angående årets Spesialutstilling

Kjære medlemmer i NSHK

På grunn av den pågående krigen i Ukraina har leder i NSHK nettopp fått melding om at Hornsjø høyfjellshotell skal bli flyktningemottak. Vi får derfor ikke avholde årets Spesialutstilling der.

Styret arbeider på spreng med å finne et alternativt sted, og melding til dere om hvor vi kan arrangere Spesialen 2022 vil bli sendt ut på e-post så snart nytt sted er klart.

Helgen blir den samme som planlagt, 20-22 mai.

Informasjon om årsmøtet 2022

Norsk Siberian Husky Klubb vil avholde sitt årsmøte søndag 22. mai 2022 i forbindelse med Spesialutstillingen på Hornsjø.

Frist for å sende inn saker til årsmøtet er søndag 17. april (1. påskedag).

På grunn av påsken er det en fordel om eventuelle saker som skal sendes med vanlig postgang blir sendt før påske. En kan da benytte følgende adresse:

NSHK v/Sigmund Alhaug
Jessnesveien 106, 2315 Hamar

En kan ellers benytte klubbens e-post post@siberian-husky.net.

Vennlig hilsen styret